Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Skamer
2007-11-15, 20:27
Jak zrobić własny vinyl
Autor Wiadomość
Shark
[Usunięty]


Wysłany: 2007-04-06, 14:21   Jak zrobić własny vinyl

W tym tutorialu opiszę jak zrobić własny vinyl nrg500 i jak umieścić go w grze.

1. Potrzebujemy 3 programów:
- IMG Tool
- TXD Workshop
- Program graficzny (ja użyłem Photoshop'a)

2. Uruchamiamy program IMG Tool. Z menu wybieramy File, Open.



3. Następnie zaznaczamy plik gta3 i klikamy Otwórz.



4. W oknie programu pokażą się nazwy plików. Z menu wybieramy Edit, Find (lub wciskamy klawisz F2)



5. W polu Znajdź wpisujemy nrg500.txd. Teraz wystarczy kliknąć Znajdź następny. W oknie program automatycznie zaznaczy plik nrg500.txd.



6. Klikamy prawym przyciskiem myszy na nrg500.txd i wybieramy Extract.



7. Następnie wybieramy miejsce, gdzie ma się pojawić plik nrg500.txd. Zatwierdzamy klikając Ok



8. Aby zrobić kopię zapasową, kopiujemy plik nrg500.txd i umieszczamy w folderze, np. Backup.

9. Teraz otwieramy program TXD Workshop. Z menu wybieramy Open TXD i znajdujemy plik nrg500.txd. Otwieramy plik i przechodzimy do drugiego obrazka - nrg5009body128.



Teraz z menu wybieramy Export i z listy wybieramy BMP. Wypakowujemy w miejsce, które nam odpowiada.

10. Włączamy program graficzny, np. Photoshop, a w nim otwieramy nasz wyeksportowany plik nrg5009body128.bmp.
11. Rysujemy swój vinyl w zależności od upodobania. Za co odpowiadają poszczególne części tekstury?




Po skończonej operacji zapisujemy plik pod tą samą nazwą i pod tym samym rozszerzeniem, czyli BMP.

12. Znów włączamy TXD Workshopa z naszym plikiem nrg500.txd i przechodzimy do 2 obrazka, tak jak to robiliśmy podczas eksportu. Teraz z menu wybieramy Import i znajdujemy nasz vinyl.



I klikamy Save TXD

13. Włączamy IMG Tool'a. Z menu wybieramy File, Open.



Następnie zaznaczamy plik gta3 i klikamy Otwórz.



14. Wciskamy klawisz F2 i w oknie wpisujemy nrg500.txd. Klikamy Znajdź następny



15. Klikamy prawym przyciskiem myszy na pliku nrg500.txd i z listy wybieramy Delete.

16. Z menu Commands wybieramy Add.



17. Znajdujemy nasz vinyl, czyli plik nrg500.txd zapisany przed chwilą w TXD Workshopie. Zaznaczamy plik i klikamy Otwórz



18. Z menu Commands wybieramy Rebuild Archive.



Czekamy, aż program skończy odnawiać listę plików. Na samym dole programu widać % postępu. Kiedy będzie 100% zamykamy okno programu, włączamy GTA San Andreas i cieszymy się vinylem na NRG-500 ;)

Autor: Shark; Zakaz kopiowania jakichkolwiek części poradnika bez zgody autora.
Dziękuję gesiorowi i finallight.
 
     
przemax 
Lewa ręka mafii postowej



Wiek: 32
Dołączył: 6290 dni temu
Posty: 372
Skąd: Matrix

Punkty: 5065
Wysłany: 2007-04-06, 15:36   

Świetna robota. Może mi się przyda chociaż wątpię żebym zrobił jako taki vinyl.
_________________
CPU:AMD AthlonII X4 620@3.2ghz
MOBO:Gigabyte M720
GPU:HD 6850
RAM:2x 2gb ddr3
HDD:Samsung 500Gb
PSU:Corsiair CX 430

 
 
     
Gość


Punkty: 5065
Wysłany: 2007-04-06, 19:54   

12. Znów włączamy TXD Workshopa z naszym plikiem nrg500.txd i przechodzimy do 2 obrazka, tak jak to robiliśmy podczas eksportu. Teraz z menu wybieramy Import i znajdujemy nasz vinyl.
Sora nie skapowalem :/
 
     
Shark
[Usunięty]


Punkty: 5065
Wysłany: 2007-04-06, 20:32   

Czego nie kapujesz? :| przecież wszystko jest jasno wytłumaczone. Wybierasz teksturę, która jest zaznaczona w TXD Workshopie na niebiesko.



Klikasz import i znajdujesz zamiennik, czyli Twój vinyl, który może wyglądać np. tak



Jasne jak słońce.
 
     
~PKS|Raziel 
PKS Team



Wiek: 30
Dołączył: 6359 dni temu
Posty: 1507
Skąd: Myczków

Punkty: 7299
Wysłany: 2007-04-07, 15:01   

Hehe. Zawalisty sposob na stuningowanie swojego bike. THX, że wyjasniles. Ide wyprobowac :P
Działa. Mam pytanie. Jak chce nadal tuningować, to muszę od nowa zaczynać te wszystkie operacje, czy tylko zmodyfikować zdjęcie nrg?
PS: Kto mi poda pomysł, na wygląd?>
_________________
Coś dla osób, które lubią moje stunty :)

I dla moich przyjaciół!

Ostatnio zmieniony przez Raziel 2007-04-09, 16:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Gładki2807 
Nowy użytkownik



Wiek: 31
Dołączył: 6200 dni temu
Posty: 7
Skąd: Zakopane

Punkty: 80
Wysłany: 2007-04-09, 14:52   

Nie wiem sam, czytałem na forach o programach i ściągnąłem gimpa i nie wiem co mam zrobić bo zaklinowałem się przy otwieraniu przez jakiś program pliku bmp. pisze mi, że plik nie znany. Kto mi może pomóc przy otwieraniu programu gimp wyskoczyło mi jakieś 40 błędów mówiąc, że nie może odnaleźć pliku ... pomóżcie :D
_________________
Gość zapraszam na www.z-ne.yoyo.pl
 
 
     
Zoolwiq 
Lewa ręka mafii postowej



Wiek: 32
Dołączył: 6379 dni temu
Posty: 495
Skąd: Z nienacka

Punkty: 30
Wysłany: 2007-04-09, 15:32   

Wspaniały poradnik!! Gratulacje Shark! No i oczywiście wielkie dzięki, może wreszcie sam se vinyla zrobie ;)
_________________





 
 
     
Gość


Punkty: 30
Wysłany: 2007-04-27, 16:27   

Sorki ale jak się robi by niebyło ofektu lustra...znaczy że jak mam kukiel_7 to po drugiej stronie 7_leikuk
 
     
Gesior7 
Administrator
I <3 Chiquita



Wiek: 35
Dołączył: 6548 dni temu
Posty: 2606
Skąd: Białystok

Punkty: 39714
Wysłany: 2007-04-27, 17:38   

3Ds DFF I/O by Kam
_________________

In ancient times some random phpbb devs programed a mystic power named: Search button.
Only the chosen ones know how to use it. ツ

 
 
     
mAsTeR 
Lewa ręka mafii postowej



Dołączył: 6262 dni temu
Posty: 380
Skąd: Nowy Sącz

Punkty: 440
Wysłany: 2007-05-02, 17:06   

Mam pytanie : zrobiłem sobie skina tylko wsadziłem za duży rozmiarowo(chodzi mi o rozmiary w pikselach) obrazek i program umieścił go pod bakiem a chciałem trochę niżej czy to wina rozmiaru obrazka czy czegoś innego :)
_________________
 
 
     
Gesior7 
Administrator
I <3 Chiquita



Wiek: 35
Dołączył: 6548 dni temu
Posty: 2606
Skąd: Białystok

Punkty: 39714
Wysłany: 2007-05-02, 23:10   

To wina miejsca. Wymiary tekstury możesz dowolnie zmieniać (w tym aspekt) ale to nie wpływa na umiejscownienie tekstury. Tym zajmuje się UVW mapowanie. :P
_________________

In ancient times some random phpbb devs programed a mystic power named: Search button.
Only the chosen ones know how to use it. ツ

 
 
     
mAsTeR 
Lewa ręka mafii postowej



Dołączył: 6262 dni temu
Posty: 380
Skąd: Nowy Sącz

Punkty: 440
Wysłany: 2007-05-03, 10:52   

?? Zrobiłem wszystko jak mówiliście i dalej nie jest tak jak trzeba buuu teraz robi mi się coś takiego

Klik

Nie wie ktoś jak to można naprawić ??
_________________
 
 
     
Shark
[Usunięty]


Punkty: 440
Wysłany: 2007-05-03, 10:59   

po 1. taka kolorystyka jest moja złodzieju :P wymyśl coś samemu.

Ten pentagram jest za duży. Musisz go zmniejszyć, no i tylko .dff daje pole do popisu, jeśli chodzi o większe obrazki, które miałyby być wyraźne. To normalne, że tak się dzieje - wszystko zrobiłeś dobrze.
 
     
mAsTeR 
Lewa ręka mafii postowej



Dołączył: 6262 dni temu
Posty: 380
Skąd: Nowy Sącz

Punkty: 440
Wysłany: 2007-05-03, 11:51   

Po 1 Nie chciałem nic kraść poprostu taka kolorystyka poasował mi do wizji motoru bo np nie dam żółtych "wzmocnień" do czerwonego pentagramu .

Po 2 Może jakiś malutki poradnik bo tak to jestem w kropce :(
A pentagram zmniejszałem kilkanaście razy i cały czas jest takie coś .
_________________
 
 
     
Gesior7 
Administrator
I <3 Chiquita



Wiek: 35
Dołączył: 6548 dni temu
Posty: 2606
Skąd: Białystok

Punkty: 39714
Wysłany: 2007-05-07, 06:30   

Przyjrzyj się dokładnie, jak mapowana jest część, na której chcesz umieścić obrazek.
To powinno pomóc:
_________________

In ancient times some random phpbb devs programed a mystic power named: Search button.
Only the chosen ones know how to use it. ツ

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by Matej from mStyles modified by Drool
statystyka