Wysłany: 2007-04-06, 14:21 Jak zrobić własny vinyl
W tym tutorialu opiszę jak zrobić własny vinyl nrg500 i jak umieścić go w grze.
1. Potrzebujemy 3 programów:
- IMG Tool
- TXD Workshop
- Program graficzny (ja użyłem Photoshop'a)
2. Uruchamiamy program IMG Tool. Z menu wybieramy File, Open.
3. Następnie zaznaczamy plik gta3 i klikamy Otwórz.
4. W oknie programu pokażą się nazwy plików. Z menu wybieramy Edit, Find (lub wciskamy klawisz F2)
5. W polu Znajdź wpisujemy nrg500.txd. Teraz wystarczy kliknąć Znajdź następny. W oknie program automatycznie zaznaczy plik nrg500.txd.
6. Klikamy prawym przyciskiem myszy na nrg500.txd i wybieramy Extract.
7. Następnie wybieramy miejsce, gdzie ma się pojawić plik nrg500.txd. Zatwierdzamy klikając Ok
8. Aby zrobić kopię zapasową, kopiujemy plik nrg500.txd i umieszczamy w folderze, np. Backup.
9. Teraz otwieramy program TXD Workshop. Z menu wybieramy Open TXD i znajdujemy plik nrg500.txd. Otwieramy plik i przechodzimy do drugiego obrazka - nrg5009body128.
Teraz z menu wybieramy Export i z listy wybieramy BMP. Wypakowujemy w miejsce, które nam odpowiada.
10. Włączamy program graficzny, np. Photoshop, a w nim otwieramy nasz wyeksportowany plik nrg5009body128.bmp.
11. Rysujemy swój vinyl w zależności od upodobania. Za co odpowiadają poszczególne części tekstury?
Po skończonej operacji zapisujemy plik pod tą samą nazwą i pod tym samym rozszerzeniem, czyli BMP.
12. Znów włączamy TXD Workshopa z naszym plikiem nrg500.txd i przechodzimy do 2 obrazka, tak jak to robiliśmy podczas eksportu. Teraz z menu wybieramy Import i znajdujemy nasz vinyl.
I klikamy Save TXD
13. Włączamy IMG Tool'a. Z menu wybieramy File, Open.
Następnie zaznaczamy plik gta3 i klikamy Otwórz.
14. Wciskamy klawisz F2 i w oknie wpisujemy nrg500.txd. Klikamy Znajdź następny
15. Klikamy prawym przyciskiem myszy na pliku nrg500.txd i z listy wybieramy Delete.
16. Z menu Commands wybieramy Add.
17. Znajdujemy nasz vinyl, czyli plik nrg500.txd zapisany przed chwilą w TXD Workshopie. Zaznaczamy plik i klikamy Otwórz
18. Z menu Commands wybieramy Rebuild Archive.
Czekamy, aż program skończy odnawiać listę plików. Na samym dole programu widać % postępu. Kiedy będzie 100% zamykamy okno programu, włączamy GTA San Andreas i cieszymy się vinylem na NRG-500
Autor: Shark; Zakaz kopiowania jakichkolwiek części poradnika bez zgody autora.
Dziękuję gesiorowi i finallight.
12. Znów włączamy TXD Workshopa z naszym plikiem nrg500.txd i przechodzimy do 2 obrazka, tak jak to robiliśmy podczas eksportu. Teraz z menu wybieramy Import i znajdujemy nasz vinyl.
Sora nie skapowalem :/
Shark [Usunięty]
Punkty: 5065
Wysłany: 2007-04-06, 20:32
Czego nie kapujesz? przecież wszystko jest jasno wytłumaczone. Wybierasz teksturę, która jest zaznaczona w TXD Workshopie na niebiesko.
Klikasz import i znajdujesz zamiennik, czyli Twój vinyl, który może wyglądać np. tak
Wiek: 30 Dołączył: 6359 dni temu Posty: 1507 Skąd: Myczków
Punkty: 7299
Wysłany: 2007-04-07, 15:01
Hehe. Zawalisty sposob na stuningowanie swojego bike. THX, że wyjasniles. Ide wyprobowac :P
Działa. Mam pytanie. Jak chce nadal tuningować, to muszę od nowa zaczynać te wszystkie operacje, czy tylko zmodyfikować zdjęcie nrg?
PS: Kto mi poda pomysł, na wygląd?>
_________________ Coś dla osób, które lubią moje stunty
I dla moich przyjaciół!
Ostatnio zmieniony przez Raziel 2007-04-09, 16:19, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 31 Dołączył: 6200 dni temu Posty: 7 Skąd: Zakopane
Punkty: 80
Wysłany: 2007-04-09, 14:52
Nie wiem sam, czytałem na forach o programach i ściągnąłem gimpa i nie wiem co mam zrobić bo zaklinowałem się przy otwieraniu przez jakiś program pliku bmp. pisze mi, że plik nie znany. Kto mi może pomóc przy otwieraniu programu gimp wyskoczyło mi jakieś 40 błędów mówiąc, że nie może odnaleźć pliku ... pomóżcie
Dołączył: 6262 dni temu Posty: 380 Skąd: Nowy Sącz
Punkty: 440
Wysłany: 2007-05-02, 17:06
Mam pytanie : zrobiłem sobie skina tylko wsadziłem za duży rozmiarowo(chodzi mi o rozmiary w pikselach) obrazek i program umieścił go pod bakiem a chciałem trochę niżej czy to wina rozmiaru obrazka czy czegoś innego
Wiek: 35 Dołączył: 6548 dni temu Posty: 2606 Skąd: Białystok
Punkty: 39714
Wysłany: 2007-05-02, 23:10
To wina miejsca. Wymiary tekstury możesz dowolnie zmieniać (w tym aspekt) ale to nie wpływa na umiejscownienie tekstury. Tym zajmuje się UVW mapowanie. :P
_________________
In ancient times some random phpbb devs programed a mystic power named: Search button.
Only the chosen ones know how to use it. ツ
po 1. taka kolorystyka jest moja złodzieju :P wymyśl coś samemu.
Ten pentagram jest za duży. Musisz go zmniejszyć, no i tylko .dff daje pole do popisu, jeśli chodzi o większe obrazki, które miałyby być wyraźne. To normalne, że tak się dzieje - wszystko zrobiłeś dobrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum